Virtuální operátor Sazka mobil sledoval, jak se vyvíjí počet odeslaných dárcovských zpráv (DMS). Zjistil, že v prosinci poslali Češi přes mobil pětkrát více peněz charitě než v jiných měsících.
Dárcovské SMS (zkráceně DMS) jsou zajímavým způsobem, jak rychle darovat peníze potřebným. Jejich cena činí 30 Kč a všichni operátoři garantují, že 27 Kč z této částky předají příslušnému charitativnímu projektu. Zbylých 10 % pak slouží na úhradu nákladů se zpracováním zprávy (pro porovnání, klasické Premium SMS doručí k příjemci platby stěží polovinu zaplacené částky).
V prosinci loňského roku tedy Sazka Mobil zaznamenal 305% nárůst v počtu odeslaných DMS oproti druhému nejštědřejšímu měsíci listopadu, celkově pak pětinásobek celoročního průměru. Naopak nejméně DMS odeslali zákazníci Sazka Mobilu během měsíce března (49 % měsíčního průměru) a května (53 %), což lze dávat do souvislosti s placením daní.
V uvedeném grafu vyjadřuje procentní hodnota rozdíl od celoročního průměru. Jedná se o kompletní statistiky všech zákazníků virtuálního operátora Sazka Mobil.