Již 600 operátorů v call centrech rutinně používá výdobytky umělé inteligence, konkrétně velkých jazykových modelů. O2 Virtual Buddy umí vyhledat odpověď na nejzapeklitější zákaznické otázky. Brzy bude k dispozici i poradcům na prodejnách.
Pod velkým jazykovým modelem ve službách O2 si nesmíte představovat obecně dostupné internetové hříčky, které si půlku věcí vymýšlejí a na druhou půlku odmítají odpovědět. O2 Virtual Buddy je systém, který zpracovává veškeré materiály vydané O2 – ceníky, návody, pracovní postupy, dokumentaci apod. Využívá ale vždy jen ty, ke kterým má oprávnění člověk, který s Virtual Buddy pracuje.
Ten s ním ale může komunikovat běžným jazykem, jakým by se ptal kolegy nebo kolegyně. Úplně stejně, přirozeným jazykem, mu Virtual Buddy zformuluje odpověď. Přičemž samozřejmě odkazuje na relativní materiály, z nichž svou odpověď vyvozuje. Operátor tak může velmi rychle předat zákazníkům odpovědi na otázky, které se objevují jen zřídka. Čas, který ušetří rutinním vyhledáváním informací, pak mohou věnovat lepší obsluze klientů.