Vývojáři aplikace Záchranka si mohou připsat další úspěch. Podařilo se jim pustit do svět společnou aplikaci se slovenskou Horskou záchrannou službou, která poslouží třeba návštěvníkům Vysokých Tater.
Základ je stejný jako u známé české aplikace. Stisknutím tlačítka v aplikaci okamžitě přivoláte pomoc. Ta navíc dostane vaši přesnou polohu založenou na GPS v telefonu. To je rozhodně užitečné ve městech, ale naprosto nezbytné v nepřehledném horském terénu. Aplikace umožňuje komunikovat s operátorem záchranné služby nejen hlasově, ale i prostřednictvím chatu, kdyby vám náhodou úraz znemožnil mluvení.
Stejně jako česká Záchranka, i tato aplikace obsahuje informace o zdravotním stavu uživatele, alergiích a užívaných lécích. Funguje nejen na Slovensku, ale i v Česku a Rakousku, zkrátka všude tam, kde firma působí.
Novinkou je elektronická kniha vycházek. Podle horské služby roste počet lidí, kteří vyrážejí na vycházky sami. Nejen oni si mohou do mobilu zadat, kam se chystají a kdy tam asi dorazí. Aplikace je pak upozorní, že už by měli být na místě, a požádá je o potvrzení dosažení cíle. Pokud tak neučiní, dorazí zpráva s jejich aktuální poloze na přednastavený nouzový kontakt. Ten se může zkusit se ztraceným turistou spojit nebo rovnou zorganizovat pátrání.
Aplikace má v sobě informace o aktuální situaci na slovenských horách. Dopředu se tak dozvíte například o popadaných stromech a nutnosti využít jinou trasu. Projekt je financovaný z Nadačného fondu poisťovne Generali pri Nadácii Pontis. Poisťovňa Generali je zároveň také generálním partnerem aplikace.