Tesco Mobile připomíná: Kdo šetří, má za tři [výzkum]

Virtuální operátor Tesco Mobile si nechal zpracovat výzkum na téma české spořivosti. Vyplývá z něj, že i mezi mladými najdete spoustu lidí, kteří sjíždějí akce v supermarketech.

Výsledky dokazují, že když jde o možnost ušetřit, neváháme obětovat vlastní pohodlí. Překvapivě přitom nezáleží na věku ani pohlaví, fígle, jako je opakované použití balicího papíru, používá i mladá generace.

Za levnějšími nákupy se vypraví třeba přes celé město 37 % respondentů. V těsném závěsu je odběr reklamních nabídek (34 %) a dokonce i opakované použití balicího papíru, které je častým terčem vtipů, přiznalo více než 20 % dotazovaných. Touha ušetřit se projevuje i ve výběru telefonního operátora. Stoupá obliba předplacených karet, 63 % dotazovaných uvedlo, že by klidně přešli na předplacenou kartu, pokud by byla cenově výhodnější než jejich stávající tarif.

Komentář Mobinfo.cz

Výsledky výzkumu ostře kontrastují s realitou. Zatímco Tesco Mobile tvrdí, že lidé rádi upřednostní levnější předplacenku (a dnes již díky virtuálům máme předplacenky skutečně levné, žádných 7 Kč/min), statistiky operátorů hovoří o opaku. Lidí s předplacenkou navzdory rozmachu virtuálů ubývá, zákazníci si raději aktivují paušální program.

Na druhou stranu je k tomu často vede právě úporná touha ušetřit. Je veřejným tajemstvím, že mnoho neomezených tarifů a nejrůznějších balíčků si aktivují lidé, kteří ani náhodou za volání, zprávy či data neutratí tolik. Zkrátka mají pocit, že mohou ušetřit, tak se ho snaží následovat.